◄ΣΞΣ♥мλη☻,Кн☺Ð₪Σ♥ΣΞΣ►
ای کاش تنها غمم ،شکستن نوک مدادم بود.

 

عادتهایی که باعث خرابی دندان‌ها می شود !! www.taknaz.ir


شاید شما هم یکسری عادت‌هایی داشته باشید که به مرور زمان موجب خرابی دندان هایتان شود؛ پس بهتر است که آنها را بشناسید و هر چه سریعتر ترک‌شان کنید. در ادامه این مطلب در سایت تکناز  22 مورد از عادت‌هایی که موجب خرابی دندان هایتان می‌شود را یادآور می شویم که امیدواریم آنها را بشناسید و انجام ندهید.


 

برو ادامه مطلب


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



ادامه مطلب ...


ویتامینی برای پیشگیری از ضعف استخوانی
به گزارش ایران ناز نتایج یک مطالعه جدید روی موش‌ های آزمایشگاهی نشان داد که مصرف مکمل‌ های ویتامین ث برای پیشگیری از ضعف استخوانی در سالمندان مفید است.

تاثیر ویتامین «ث» در پیشگیری از ضعف استخوانی در سالمندان
متخصصان دانشکده پزشکی مونت سینای در آمریکا برای اولین بار دریافته‌اند که ویتامین ث به طور فعال برای محافظت از سالمندان در برابر پوکی استخوان مفید و سودمند است.

پوکی استخوان عارضه‌ای است که بسیاری از زنان و مردان سالمند به آن مبتلا می‌شوند و در این حالت احتمال ضعف و شکستگی‌های استخوانی افزایش پیدا می‌کند.

به نوشته روزنامه اکسپرس، دکتر مون زیدی استاد طب (غددشناسی، دیابت و بیماری‌های استخوانی) و نیز رییس برنامه مراقبت از استخوان‌ها در دانشکده مونت سینای تاکید کرد: ما در این آزمایشات متوجه شدیم که دوز بالای ویتامین ث وقتی به طور خوراکی توسط موش‌ها استفاده شود به طور فعال، فرآیند شکل‌گیری و رشد بافت استخوانی را برای حفاظت از اسکلت‌بندی بدن تحریک می‌کند.

وی افزود: درواقع ویتامین C روند بالغ شدن سلول‌های اولیه موسوم به استئوبلاست‌ها را فعال می‌کند و باعث افزایش املاح معدنی در سلول‌های خاص بافت استخوانی می‌شود که این تغییرات همگی در افزایش استحکام استخوان‌ها تاثیر مفید دارند.

شرح این مطالعه در مجله پلوس وان منتشر شده است.


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



تأثیر ویتامین D در مبارزه با سرماخوردگی
پزشكان نیوزلند در یك مطالعه جدید تأكید كردند که هر چند ویتامین D در تقویت سیستم دفاعی بدن نقش دارد اما مصرف دوز بالای آن برای مقابله با سرماخوردگی بی‌ تأثیر است.

در این مطالعه مشخص شد شركت‌ كنندگانی كه هر ماه به مدت بیش از یك سال از مكمل‌های ویتامین D مصرف كرده‌اند نیز به اندازه افرادی كه از دارونما استفاده كردند به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند.
 
سایت اینترنتی مای هلت نیوز دیلی در این باره منتشر كرد این پزشكان درعین حال دریافتند كه مصرف مكمل‌های ویتامین D در كاهش طول مدت بیماری و شدت آن نیز تاثیری ندارد.
 
دكتر جفری لیندر از متخصصان بیمارستان زنان بریگهام در بوستون متذكر شد كه این ویتامین به طور كلی در پیشگیری یا درمان عفونت‌های مجاری تنفسی فوقانی در بزرگسالان كه بیماری دیگری ندارند، بی‌تاثیر است.
 
این یافته حاصل بررسی‌های متخصصان علوم پزشكی دانشگاه اوتاگو است كه شرح آن در مجله انجمن پزشكی آمریكا به چاپ رسیده است.


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



اگر شما هم کمتر از 6 ساعت می خوابید پس ...
اگر کمتر از  6ساعت می خوابید، فشارخون در انتظار شماست
نتایج یک تحقیق نشان داد که کیفیت نامطلوب خواب و کم‌خوابی شبانه با پرفشاری مقاوم خون در افراد مرتبط است. به نوشته نشریه انجمن قلب آمریکا، محققان با بررسی الگوهای خواب 234 نفر از افراد مبتلا به فشارخون بالا، دریافتند که اکثر آنها خوابی در حدود 6 ساعت و یا کمتر دارند و کیفیت خواب به صورت نامطلوب در افراد مورد مطالعه احتمال ابتلا به فشارخون مقاوم را تا 2 برابر نسبت به بقیه افزایش داده است.

براساس این گزارش محققان با مشاهدات بیشتر همچنین افزودند: احتمال داشتن خواب با کیفیتی پایین‌تر و کم‌خوابی در زنان بیشتر از مردان بوده است. به گفته محققان افراد مبتلا به فشارخون بالا بیشتر به مشکلات در حین خواب و اختلالات خواب دچار می‌شوند و به دنبال آن این کیفیت نامطلوب خواب در بیماران مبتلا به فشارخون بالا با فشارخون مقاوم همراه بوده است.

ایران ناز، گفتنی است فشارخون مقاوم به درمان به فشارخونی گفته می‌شود که با حداقل 3 داروی کنترل فشارخون و یا داروهای بیشتر، فشارخون می‌نیمم و ماکسیمم بیمار هنوز هم بالاتر از 90/140 میلی‌متر جیوه باشد


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



بهترین راه حل ها برای افرادی که نزدیک بین هستند
در مرحله اول، عینک!
اگر عینک خیلی سنگین که به نظرتان زشت است، لنزها به عنوان جایگزین های بسیار مناسبی، در نظر گرفته شده اند. در نهایت، با گذر از سن بلوغ، جراحی نزدیک بینی میتواند روش بسیار خوبی برای رها شدن از تمام وسایل و تجهیزاتی باشد که دیگر نمیتوانید آنها را تحمل کنید.

نزدیک بینی دقیقاً چیست؟
ایران ناز، فرد نزدیک بین، دور را محو و کدر می‌بیند زیرا چشمش کشیده تر از حد معمول است. در نتیجه زمانی که دور را نگاه می‌کند، تصویر در پشت شبکیۀ چشم تشکیل می‌شود، به همین علت محو خواهد بود. اما دید وی از نزدیک مشکلی ندارد.

عینک و لنز به کمک نزدیک بین ها می‌آیند
نزدیک بینی با استفاده از عینک یا لنز که فاصلۀ بین اشعه های نورانی وارد شده به چشم را تغییر می‌دهد، اصلاح خواهد شد به نحوی که این نورها به سمت شبکیۀ چشم متمایل می‌شوند و تصویر واضح دیده می‌شود.

برای استفاده از عینک دشواری هایی وجود دارد، شیشه های عینک مقعر هستند، یعنی لبه ها کلفت تر از مرکز است. در نتیجه، بنابر درجۀ نزدیک بینی، شیشه ها سنگین، بسیار کلفت و تا حدی زشت خواهند بود. البته امروز به لطف مواد جدید، این ویژگی های نامطلوب رو به کاهش گذاشته اند. لنزها باعث می‌شوند که افراد نزدیک بین از شر عینک هایی با شیشه های کلفت راحت شوند.
 
این لنزها علاوه بر این که برای فعالیت های ورزشی بسیار مناسب اند، فایدۀ دیگری هم دارند و آن این است که میدان دید فرد که به خاطر لبه های پهن عینک محدود شده بود، بزرگ تر می‌شود. علاوه بر عوارض جانبی و مضرات لنز، استفاده از آن و قرار دادنش درون چشم، مستلزم دقت بالا و رعایت جدی اصول بهداشتی است. و در نهایت، استفاده از لنز ممکن است همراه با واکنش های آلرژیکی باشد.

جراحی انکساری نزدیک بینی چیست؟
تکنیک های متعددی وجود دارند که به نزدیک بین ها کمک می‌کنند تا از شر عینک و لنزشان راحت شوند. انتخاب هر یک از این تکنیک ها، لزوماً بستگی به درجۀ نزدیک بینی دارد، البته ضخامت قرنیه و وجود دیگر مشکلات احتمالی بینایی نیز مد نظر قرار می‌گیرد.
 
با این حال باید حواستان باشد که عمل جراحی انکساری نزدیک بینی مانند دیگر جراحی ها، به هیچ وجه بدون خطر نیست (مانند عفونت های گریز ناپذیر و عوارض جانبی دیگر)، حتی اگر این خطرها بسیار ضعیف هم باشند، باز وجود دارند.

آیا می‌توان هر دو چشم را هم زمان عمل کرد؟
در گذشته، قاعدۀ کلی این بود که هر بار فقط یک چشم عمل می‌شد. اما امروزه با استفاده از تکنیک های پیشرفته ای که در دسترس است، بیشتر جراحان هر دو چشم را همزمان با هم عمل می‌کنند.

تکنیکهای پیشنهادی برای جراحی نزدیک بینی کدامند؟

3 روش متفاوت جراحی برای اصلاح  نزدیک بینی می‌تواند پیشنهاد شود:

لیزر رادیو اکتیو سطحی یا فتوکراتکتومی انکساری:
در این روش، جراح انحنای سطح قرنیه را می‌ساید و ضخامت آن را با لیزر اصلاح می‌کند. جراحت ناشی از این جراحی طی چند روز بهبود می‌یابد. در واقع، یک پرده زخم تشکیل می‌شود که این پرده با سرعت کمابیش بالایی محو خواهد شد. در موارد نزدیک بینی ضعیف یا متوسط، نتایج بسیار خوب هستند.

لیزیک استاندارد:
جراح در این شیوه، ورقۀ نازکی از قرنیه را به کمک یک رندۀ کوچک که میکروکراتوم نام دارد، می‌برد. قبل از جابه‌جایی این ورقه، با استفاده از لیزر، ضخامت مورد نیاز قرنیه را برای بینایی تنظیم می‌کند. ضمناً او از سطح قرنیه نیز محافظت می‌کند.

جراحت این روش در مقایسه با روش قبلی، سریع تر بهبود می‌یابد و نتیجه دقیق تر خواهد بود، دوره نقاهت کوتاه تر است و می‌توان هر دو چشم را در یک روز عمل کرد. در مواردی که فرد علاوه بر نزدیک بینی دچار آستیگماتیسم هم باشد، با این روش درمان بهتر نتیجه خواهد داد. در نهایت، باید به این نکته اشاره شود که این روش برای بیمارانی که قرنیه شان بسیار حساس است، مناسب نیست.

لیزیک 100% لیزر:
در تمام روش های بالا، جراحی با استفاده از لیزر انجام می‌شود، از برش ورقۀ نازک گرفته تا کار بر روی ضخامت.
اما این تکنیک آخر دقیق تر از بقیه است و خطر عوارض که در روش های قبل کم بود، در این روش باز هم کمتر می‌شود. درمان همزمان هر دو چشم، در این شیوه نیز امکان پذیر است.

در مورد جراحی انکساری نزدیک بینی
این جراحی سرپایی است. فرد همان روز، بعد از عمل به خانه اش می‌رود (اما رانندگی برایش ممنوع است بنابراین باید همراه داشته باشد).

جراحی سریع و بدون درد است. بیمار بی هوش نمی‌شود، فقط چند قطره، قطرۀ بی حسی داخل چشمش می‌ریزند. جراحی نزدیک بینی فقط از 20-18 سالگی به بعد ممکن است، در این زمان حداقل باید یک سال و حتی یک سال و نیم از تثبیت ضعف بینایی بیمار گذشته باشد.

توجه! این جراحی باید در مرکز تخصص که افراد متخصص در آن جراحی می‌کنند، انجام شود. دربارۀ تعداد افرادی که هر سال در آن مرکز مورد جراحی قرار می‌گیرند و نیز سطح امکانات آن اطلاعات لازم را به دست آورید.


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



 

هفت سوال اساسی در مورد سلامت چشم
ایران ناز، در حال حاضر، عوامل بسیاری از ژنتیك گرفته تا عوامل ناشی از سن در سلامت بینایی دخالت دارند.
به عنوان مثال در كودكی تنبلی چشم، نوجوانی و جوانی رخ دادن حوادثی مانند تصادف و در میانسالی عواملی مانند آب‌مروارید، نقش بسیار مهم و تعیین‌ كننده‌ ای در سلامت بینایی دارند. در این بین برخی عوامل و باورهای نادرست هم وجود دارد كه ما به اشتباه تصور می‌كنیم در سلامت بینایی ما دخالت دارد.

یكی از موضوعاتی كه اغلب مردم اطلاع كافی از آن ندارند، این است كه‌ آیا مطالعه در نور ضعیف به چشم صدمه می‌زند یا خیر؟ لطفا در این خصوص توضیح دهید.
نور كم و ضعیف اختلالی در عملكرد بینایی ایجاد نمی‌كند و باعث بالا یا پایین‌رفتن شماره عینك نمی‌شود. مطالعه در نور كم تنها زندگی آدم را سخت‌تر می‌كند و دید افراد را تیره و تارتر خواهد كرد، چرا كه اغلب افرادی كه در نور ضعیف مطالعه می‌كنند،‌ مجبورند فشار بیشتری به چشم وارد كنند تا بتوانند مطالب را راحت‌تر بخوانند. همچنین مطالعه در نور كم به نیاز افراد بستگی دارد. بسیاری از افراد تمایل دارند به علت حساسیت به نور زیاد، در نور كم مطالعه كنند یا كارهای روزمره‌شان را انجام بدهند.

گاهی اوقات دیده می‌شود افراد برحسب عادت به پهلو یا ایستاده مطالعه می‌كنندآیا این‌گونه مطالعه‌كردن، آسیبی به چشم وارد نمی‌كند؟
این‌گونه خوابیدن هیچ‌گونه مشكلی برای چشم به وجود نمی‌آورد. قطعا زمانی كه فرد به صورت خوابیده اقدام به مطالعه می‌كند، دستش بیش از چشمش خسته خواهد شد. بنابراین به پهلو خوابیدن یا ایستاده بودن فرد مهم نیست،‌ بلكه فاصله چشم با هدف (كتاب)‌ مهم است اگر چنانچه فردی به همان حالت فاصله چشم تا كتاب را حفظ كند، مشكلی چشمی از قبیل آستیگمات، نزدیك‌بینی یا دوربینی ایجاد نخواهد شد.
 
در مجموع شماره‌های چشم مانند آستیگماتیسم، دوربینی یا نزدیك‌بینی به اصل اولیه (همان ژن)‌ بستگی دارد، اما افرادی كه كار نزدیك طولانی‌مدت دارند یا افرادی كه مطالعه بسیاری دارند هم می‌توانند مستعد ابتلا به نزدیك‌بینی باشند.

اشاره كردید به فاصله كتاب تاچشم. بهترین فاصله چشمی از كتاب بایدچند سانتی‌مترباشد؟
معمولا برای مطالعه، فاصله نرمال بین 33 تا 40 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. این فاصله ممكن است به علت فردی یا مشكلات عیوب انكساری چشم 10 سانتی‌متر اضافه‌تر یا كمتر شود. قطعا هر چه كتاب نزدیك‌تر به چشم باشد، فرد نیاز بیشتری به تطابق دارد و زودتر خسته می‌شود.
 
هر چه تصاویر دورتر باشد، فرد نمی‌تواند بوضوح تصاویر را ببیند و این امر هم موجب خستگی چشم می‌شود. نكته مهم و اساسی این است كه معمولا افراد بالای 40 سال به علت كاهش تطابق تمایل بیشتری به دور نگهداشتن كتاب دارند به همین دلیل باید برای این افراد عینك تجویز شود.

خیلی از والدین از نزدیك‌شدن كودكان‌شان به تلویزیون گلایه دارند. آیا این عمل لطمه‌ای به چشم می‌زند؟ درباره دیدن تصاویر سه‌بعدی چطور؟
برحسب اینچ تلویزیون فاصله فرد تا تلویزیون تعیین می‌شود. مثلا گفته می‌شود اگر تلویزیون 46 اینچی باشد، باید حداقل 3 تا 5/3 متر از تلویزیون فاصله داشته باشیم تا چشم خسته و اذیت نشود یا اگر تلویزیون 20 اینچ باشد باید فاصله حداقل 5/1 تا 2 متر باشد، اما گاهی افراد به علت نزدیك‌بینی یا مشكلات عیوب انكساری فواصل مختلفی را برای خود انتخاب می‌كنند.
 
اغلب نزدیك‌نشستن روبه‌روی تلویزیون مربوط به كودكان است زیرا كودكان دوست دارند تمام هوش و حواس خود را معطوف به برنامه یا بازی مورد علاقه خود كنند. والدین باید توجه نمایند شاید نزدیك‌بینی یكی از علت‌های نزدیكی كودكان‌شان به تلویزیون باشد بنابراین با انجام یك معاینه چشم‌پزشكی می‌توان پی به علت برد. همچنین تاكنون اثبات نشده است كه فرد نزدیك‌بین به علت نزدیكی بیش از حد به تلویزیون شماره چشمش تغییر كند.

دیدن تصاویر سه‌بعدی هم به دلیل این كه چشم كار اولیه خود را انجام می‌دهد، مشكلی برای چشم ایجاد نمی‌كند، اما برخلاف تصاویر تلویزیون، تصاویر سه‌بعدی، باعث خستگی چشم می‌شود؛ به طور عادی هر فرد می‌تواند سه تا چهار ساعت به طور مداوم برنامه تلویزیونی نگاه كند، در صورتی كه در دیدن تصاویر سه بعدی این مدت تقریبا به نصف می‌رسد.

نقل‌قول شده است كه افراد با پیش‌زمینه سردردهای میگرنی و دوره‌ای بر اثر دیدن تصاویر طولانی‌مدت سه‌بعدی دچار سردرد می‌شوند، اما تاكنون اثبات نشده است كه این سردرد بر اثر دیدن طولانی‌مدت یا تصاویر سه‌بعدی تلویزیون ایجاد شده است.

به نظر شما قرار گرفتن بیش از حد در معرض صفحه مانیتور رایانه صدمه‌ای به چشم وارد نمیكند؟
استفاده از رایانه طیف وسیعی از علائم چشمی و غیرچشمی را به علت نشستن طولانی‌مدت روی صندلی در بر می‌گیرد كه به نام سندرم كار شناخته شده است. احساس خستگی و قرمزی و خشكی چشم از جمله مهم‌ترین علائم چشمی این سندرم است، به همین دلیل توصیه می‌شود افراد هنگامی كه پشت میز رایانه می‌نشینند، هر از گاهی به طور عمد پلك‌هایشان را بر هم زنند تا اشك جابه‌جا شود.
 
بطور طبیعی بهتر است بین 45 دقیقه كار، 10 دقیقه استراحت به چشم‌هایشان بدهند، زیرا كار مداوم با رایانه باعث می‌شود كسانی كه دچار سردرد میگرنی هستند، میگرن‌شان عود كند. نكته قابل توجه دیگر این است كه فرد باید مانیتور مقابل خود را به گونه‌ای تنظیم كند كه گردن و دست‌ها در حالت آرامش قرار داشته باشد.
 
افراد باید برای مانیتور خود نور مناسب و دلخواه‌شان را انتخاب كنند؛ هرچه شفافیت و رزولیشن تصویر بهتر باشد، فرد راحت‌تر خواهد بود. در ضمن نوشیدن مایعات فراوان برای پیشگیری از خشكی چشم هم توصیه می‌شود، همچنین گاهی به افرادی كه پیش‌زمینه خشكی چشم دارند، توصیه می‌شود هنگام كار با رایانه از قطره‌های اشك مصنوعی استفاده كنند تا خشكی چشمان‌شان به حداقل برسد.

صحبت از مایعات و نوشیدن فراوان آب كردید. این گفته صحت دارد كه خوردن آب هویج یا مصرف ویتامین A باعث افزایش دید می‌شود؟
اصولا در جوامع ما با بالانس عضله‌ای تقریبا مناسبی كه وجود دارد و همچنین مصرف درست میوه‌ها و ویتامین‌، نیاز روتینی به خوردن ویتامین A نیست. فقط در موارد خاص این ویتامین به برخی افراد توصیه می‌شود، مثلا كسانی كه دچار رژیم غذایی خاصی هستند یا كسانی كه دچار مشكلات گوارشی هستند باید به صورت جداگانه این ویتامین‌ها به آنها برسد.

آیا پرهیز از نور آفتاب هم برای سلامت چشم ضرورت دارد؟
بله، یكی از عوامل موثر سلامت چشم كه در تمام سنین مهم است، مساله پرهیز از نور آفتاب طبیعی و مصنوعی مانند سولاریوم برای برنزه‌كردن رنگ پوست است؛ در مطالعات و شواهد علمی اثبات شده است كه نور آفتاب باعث بیماری‌هایی مانند ناخنك و استحاله بینایی ناشی از سن و ایجاد سلول‌های بدخیم سرطانی پوست صورت بویژه پلك می‌شود، بنابراین توصیه اكید می‌كنیم هنگامی كه افراد در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند، از عینك آفتابی مناسب استفاده كنند، چون عینك آفتابی علاوه بر محافظت چشم، باعث محافظت پلك و پیشگیری از ایجاد سلول‌های سرطانی ناحیه پوست می‌شود، به همین دلیل كسانی كه از آفتاب‌های مصنوعی مثل سولاریوم استفاده می‌كنند، دقت داشته باشند كه حتما در زمان حمام آفتاب چشمان‌شان بسته باشد و از عینك مناسب استفاده كنند.

 


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



روش های جلوگیری از كمر درد خانم های باردار
به گزارش ایران ناز خانم دكتر فرناز اهدایی وند با بیان این كه بیش از نیمی از زنان در دوران بارداری دچار كمردرد می شوند، گفت: كمر درد به دنبال افزایش انحنای ستون فقرات و به دلیل شل شدن مفاصل لگن و كشش عضلات رخ می دهد.

وی افزود: كمر درد به علت خم شدن، بلند كردن و یا راه رفتن بیش از حد و یا ایستادن طولانی مدت رخ می دهد و كمر درد با افزایش سن حاملگی تشدید می شود.

مدیر گروه بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به این كه درد های عضلانی معمولا در بعد از ظهر ها و شب ها زیاد تر می شود، به مادران باردار توصیه كرد: با چمباتمه زدن به جای خم شدن در هنگام برداشتن اشیا از زمین، حمایت كردن پشت و كمر با بالش

در هنگام نشستن، استفاده از كمربند و شكم بند های طبی و حمایتی مخصوص قسمت پایینی شكم می توان كمردرد را كاهش داد. وی افزود: كم كردن زمان ایستادن و افزایش زمان استراحت، ورزش عضلات پشت شكم و پوشیدن كفش مناسب و خودداری از پوشیدن كفش های پاشنه بلند از دیگر راه های كاهش كمر درد در زنان باردار است.


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



با این روش کمردرد خود را نابود کنید
کمر درد در این روزها به عنوان طاعون مدرن شناخته میشود. بطور کلی 7 نفر از هر 10نفر از این مورد رنج میبرد. ایران ناز، کمر درد به عنوان یکی از بیماری های اصلی در کارمندان پشت میز نشین شناخته میشود، بطوری که در انگلستان از آن به عنوان دومین مشکل بزرگ پس از استرس نام میبرند.

نشستن به مدت طولانی یکی از بدترین رفتارها برای پایین کمر است. قوز کردن و حالت های بد راه رفتن نیز میتوانند باعث ایجاد درد در گردن و بالای کمر شما بشوند. رعایت نکات زیر می تواند به شما در رفع این مشکل بزرگ کمک کند:

*توجه کنید در طول روز و درحالی که پشت میز نشسته اید پاهایتان با زمین در تماس باشند و در غیر این صورت از استراحتگاه پا استفاده کنید. این باعث می شود تا فشار کمتری به ستون فقرات شما وارد شود و در نتیجه میزان کمر درد را کاهش می دهد.

*اطمینان حاصل کنید که در انتهای صندلی نشسته اید و شانه های شما نیز به طور کامل در بالای صندلی قرار گرفته باشد. لم دادن  باعث میشود تا ستون فقرات از حالت اصل خود خارج شده و مشکلاتی را برای شما به وجود آورد.

*در هنگام نشستن دقت کنید که زانوهایتان از قسمت فوقانی بدنتان پایین تر باشد یعنی پاهای شما باید شیبی به سمت پایین داشته باشد. این کار به طور ناخود آگاه باعث میشود تا کمر شما صاف قرار بگیرد.

*سعی کنید به خودتان استراحت بدهید.به هیچ عنوان بیش از 40 دقیقه مداوم پشت میزننشینید. پس از هر میزان پشت میز نشینی حداقل 5 دقیقه در محیط کار راه بروید و کمی حرکات کششی انجام دهید.

*فضای مناسبی را در مقابل پاهایتان ایجاد کنید و از شلوغ کردن فضای زیر میزتان پرهیز کنید تا فضا برای تکان دادن پا باشد. هر چند دقیقه پاهایتان را از زمین جدا کنید و مقداری آن ها را بکشید تا خون در آن ها به جریان بیافتد.


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



ارتباط ابتلا به خار پاشنه با چاقی و اضافه وزن
یک عضو هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی هشدار داد که زنان و افراد چاق استعداد بیشتری برای ابتلا به خار پاشنه دارند و پوشیدن کفش نامناسب باعث تحریک خار پاشنه و افزایش التهاب میشود. به گزارش ایران ناز دکتر محسن توکلی در بیستمین کنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران افزود :پوشیدن کفش نامناسب در ایجاد درد پاشنه پا موثر است و باعث تحریک خار پاشنه می‌شود.

وی در عین حال گفت: این مورد به تنهایی عامل ایجاد خار پاشنه نیست و زنان و افراد چاق، استعداد بیشتری برای ابتلا به خار پاشنه دارند. توکلی با بیان این که در بروز درد پاشنه پا، عواملی نظیر التهاب تاندون‌ها، بیماری‌های رماتیسمی، دیابت، انواع فاسیت‌ها و آبسه‌های عمقی زیر پوستی دخالت دارند، گفت: در کودکان نیز ممکن است به دنبال رشد استخوانی، قد کشیدن ساق و کشش تاندون آشیل روی آن ناحیه، درد پاشنه پا اتفاق بیافتد.

وی ضمن تاکید بر این که علت این درد، همیشه خار پاشنه نیست، اظهار کرد: درد خارپاشنه، درد خود خار نیست. در واقع غلاف پرده کف پا تحریک شده و التهاب ناشی از آن باعث ایجاد درد می‌شود.

این جراح و متخصص ارتوپدی افزود: خار پاشنه به مرور با افزایش سن در بعضی افراد ایجاد می‌شود. غلاف کف پا که از یک سو به کف استخوان پاشنه می‌چسبد و از سویی دیگر به قسمت قدامی و انگشتان اتصال دارد، در فعالیت‌های روزمره چون راه رفتن، دویدن و بالا آوردن انگشتان کف پا به طور مرتب تحت کشش قرار می‌گیرد.

به گفته توکلی، بالا رفتن سن، کاهش آب بدن (به ویژه در غلاف کف پا)، کاهش خاصیت ارتجاعی این قسمت و همچنین تغییرات آرتروزی و کشش‌های مداوم که باعث پارگی‌های میکروسکوپی در محل اتصال به استخوان پاشنه می‌شوند نیز از جمله عوامل بروز درد در پاشنه هستند.

وی افزود :گاهی اوقات عضله خم کننده کوچک انگشتان پا در اثر کشش‌های دائمی روی استخوان پاشنه باعث شکستگی‌های میکروسکوپی می‌شود و این شکستگی‌ها جوش می‌خورند و بر اثر این شکستن‌ها و جوش خوردن‌های مکرر و رسوب کلسیم داخل عضله خم کننده کوچک انگشتان پا، استخوان اضافه‌ای ایجاد می‌شود که به خار پاشنه معروف است.

توکلی درباره علائم خارپاشنه گفت : دردهای کف پا، هنگام صبح و در زمان شروع به راه رفتن یا پس از نشستن‌های طولانی با چند قدم اول ایجاد می‌شود و به مرور کاهش می‌یابند. وی پوشیدن کفش مناسب، استفاده از کفی‌های سیلیکونی توصیه شده در بیرون ازمنزل و همچنین دمپایی مناسب در منزل را که محل خار پا در آن مشخص شده باشد از جمله روش‌های درمانی خارپاشنه هستند.

وی ادامه داد: استفاده از کیسه یخ در دو هفته اول و کیسه آب گرم در دو هفته دوم نیز جهت کاهش التهاب این ناحیه و در نتیجه کاهش درد می‌تواند کمک کننده باشد.همچنین می‌توان برای ادامه درمان در صورت نیاز دارو تجویز نمود، اما اگربا این روش‌ها بهبود نیافت، می‌توان تزریق ˈکورتیکواستروئیدˈ را در محل خار انجام داد.

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه راه درمانی دیگر تزریق ˈپی آر پیˈ در محل خارپاشنه است افزود: در بیشتر مواقع به جراحی نیازی نیست و درد با یکی از روش‌های ذکر شده برطرف می‌شود.

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



جمعه 5 آبان 1391برچسب:, :: 5:58 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       

خداحافظی قطعی با بوی بد دهان
ایران ناز، امروزه بوی بد دهان halitosis به طور چشمگیری شایع شده است و باعث رنجش و ناراحتی دیگران در برخوردهای اجتماعی با افراد مبتلا به بوی بد دهان میباشد. همچنین در زندگی زناشویی و در بین اعضای خانواده فرد مبتلا به این بیماری بیشتر مورد توجه و نکوهش قرار میگیرند.

در مواقعی فرد مبتلا به بوی بد دهان خودش متوجه این حالت نشده و با خیال راحت تمایل به هم صحبتی با اطرافیان را دارد و در محل کار یا سایر مکانهای عمومی نیز ممکن است برای عدم ناراحتی شخص مبتلا به بوی بد دهان این موضوع را به فرد نگویند و فقط از او دوری نمایند.

بوی بد دهان در اثر عوامل مختلفی اتفاق می افتد و معمولا" قابل درمان می باشد و افرادی هستند که با اطلاع از این بیماری و پیدا نکردن روش درمان دچار ناراحتی های فکری و کناره گیری از دوستان و آشنایان خود شوند.

گاهی اوقات بوی بد دهان علت ناشناخته ای دارد و با اجرای روشهای مختلف و انجام معاینات لازم به عامل ایجاد بوی بد دهان پی نبرده و باعث سردرگمی  این افراد می شود و لذا فرد مجبور به استفاده دائم از آدامس قرص یا اسپری های خوشبو کننده دهان می باشد که ممکن است عوارضی را در پیش داشته باشد.

 ولی در موردی که بوی بد دهان به صورت ناشناخته به موارد دهانی مربوط شود، بعد ازمعاینه می توان با انجام لیزر توسط متخصص مربوطه،بدون جراحی، خونریزی یا درد از بوی بد دهان به طور قطعی خلاص شد.

موارد مختلفی که باعث بوی بد دهان می شوند عبارتند از :

1 - دلایل غیر مرتبط با حفره ی دهان
مثل ناراحتیهای گوارشی معده، سینوزیت، کم آبی بدن، مصرف پیاز یا سیر و سیگار کشیدن.

2 -دلایل مرتبط با حفره ی دهان که به سه بخش تقسیم می شوند
_ دندانها :
وجود دندانهای پوسیده یا پرکردن نامناسب دندان ترمیم شده ، در اثر ایجاد گیرغذایی در موارد گفته شده به لثه ی محافظ  دور دندان آسیب می رسد و به خودی خود می تواند موجب بوی بد دهان شود.

_ لثه :
با علائم مشخصه خونریزی و قرمزی بافت لثه که در اثر مسواک زدن غیر صحیح و خارج نشدن مواد غذایی از لثه، بوی بد دهان را نیز به همراه خواهد داشت.

_ زبان :
در گروه اندکی از افراد، بلند بودن جوانه های چشایی ( پرزهای زبان ) در بخش انتهای زبان می تواند عاملی برای ایجاد بوی بد دهان باشد که با مسواک زدن روی زبان معمولا" بوی بد دهان از بین می رود.

عامل اصلی التهاب لثه و ایجاد بوی بد دهان :
علاوه بر موارد گفته شده که عامل بوی بد دهان می باشند مانند ( ترمیمهای نا مناسب، پوسیدگی، دخانیات و غیره )،یک مورد دیگر به نام پلاکتهای باکتریایی وجود دارد که شروع آن از یک پلاکت زرد رنگ نرم و چسبیده، بعد از مدتی که مسواک می زنید تشکیل می شود و طی فرایند شناخته شده ای تبدیل به جرم می شود.

جرم های دندانی بر اساس ارتباط با لثه ای به دو گروه بالا لثه ای و زیر لثه ای که عاملی برای بوی بد دهان هستند تقسیم می شود :

1 - جرمهای بالا لثه ای
معمولا" قابل رویت هستند و ممکن است محدود به یک دندان یا گروهی از دندانها شود و نسبت به جرم زیر لثه ای آسیب کمتری می رساند.

2 - جرمهای زیر لثه ای
در زیر لبه لثه قرار گرفته و به راحتی دیده نمی شود و در معایناتی که فرد در دندانپزشکی انجام می دهد این جرم لثه کشف شده و بسیار چسبنده و متراکم هستند و نقش اصلی را در بروز بیماریهای لثه و عاملی  برای بروز بوی بد دهان در افراد می باشند.

روشهای درمان جراحی بوی بد دهان در حفره ی دهانی :
همانطور که گفته شد مهمترین عامل بوی بد دهان درحفره ی دهانی جرمهای زیر لثه ای می باشد که با 2 روش زیر قابل درمان می باشد:

درمان بوی بد دهان با روش جراحی متداول :
هدف اولیه در این درمان حذف التهاب لثه و تصحیح شرایطی است که باعث وقوع مشکلات لثه گردیده است.
درمان بوی بد دهان در این روش در 4 مرحله قابل انجام است که در مراحل پیشرفته بیماری بوی بد دهان، معمولا" درمانهای جراحی نیز غیر قابل اجتناب هستند.

هدف از جراحی لثه دستیابی به عمق ضایعات و حذف باکتریهای نفود کرده در ناحیه ریشه دندان و در استخوان پشتیبان آن است که به صورت معمول این قسنتها غیر قابل دسترس هستند و همین عدم دسترسی باعث بوی بد دهان شده و فرد سر درگم می ماند.

در درمانهای متداول جراحی از ایجاد یک برش در لثه ( فلپ ) ، بافت لثه از سطوح استخوان جدا شده و جرم تشکیل شده ،بافت عفونی و الهاب حذف می شوند.

پس از شستشوی ناحیه تحت جراحی با مواد ضد میکروبی ،مجددا" بافت لثه را به محل اولیه برگردانده و بخیه می خورد. و بعد از این جراحی دردهای ناحیه بخیه خورده و استفاده از آنتی بیوتیک و مسکن ها حتمی می باشد.

و اکنون درمان بوی بد دهان  با دستگاه لیزر، بدون جراحی خونریزی و درد در دندانپزشکی:

در این روش جهت رفع بوی بد دهان از انرژی لیزر که از طریق یک فایبر شیشه ای قابل انعطاف به سمت لثه هدایت می گردد. چون لیزر نوعی نور است لذا توانایی نفوذ عمیق در بافت لثه و حذف باکتریها را بدون نیاز به جراحی باز لثه ( فلپ ) دارا می باشد.

بنابراین لیزر می تواند بافت عفونی و ملتهب لثه را در عمیق ترین ضایعات لثه انجام دهد.
با کاهش تعداد باکتریها توسط تابش لیزرمی توان از تجویزآنتی بیوتیکهای فراوان وعوارض جانبی اینها خودداری کرد.

از آنجایی که  دردرمان بوی بد دهان با لیزر،عروقی خونی بسته می شود و خونریزی حین جراحی و تورم لثه بعد از جراحی با لیزر وجود ندارد ،لذا روش لیزر مورد قبول و رضایتمندی بسیاری از افراد مبتلا به بوی بد دهان شده است.
در درمان بوی بد دهان با لیزر،با انسداد الیاف عصبی لثه کاهش درد را در 90 در صد افراد موجب می شود.

در روش درمان بوی بد دهان با لیزر،مراقبتهای ویژه ی پس از جراحی نیز حذف می گردد، به طوری که پس از پایان یافتن جلسه درمان،بیمار می تواند بر خلاف روش جراحی متداول به راحتی غذا مصرف کند.

و در نهایت در روش درمان بوی بد دهان با لیزر با توجه به خاصیت جوش دادن بافت های لثه توسط تابش لیزر،نیاز به بخیه زدن را مرتفع می سازد واحتمال تشکیل بافت اضافه در لثه(اسکار)به حداقل می رسد.

با توجه به کاربرد لیزر در بوی بد دهان افرادی که مبتلا به بوی بد دهان در قسمت حفره ای بوده اند از این روش بی خطر و سریع برای رفع بوی بد دهان خود که به صورت ناشناخته ای از طریق لثه تولید می شد استفاده کرده اند و دیگراز دیگران کناری گیری نمی کنند.


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
درباره وبلاگ

سلام دوستان عزیز به وبلاگ ماخوش اومدین.مرسی از بازدیدتون.امیدواریم بتونیم مطالبی رو در وبلاگمون قرار بدیم که مورد پسند شما دوستان گل باشه.چندتا خواهش داریم یکی اینکه تو نظر سنجی شرکت کنید .دومی اینکه حتما برامون نظر بزارید.سومی حتما ولطفا عضو هم بشید.مرسی از شما بازیدید کننده ی گرامی.برای اطلاعات بیشتر میتونید به پروفایل مراجعه کنید.هر گونه سوالی هم داشتید میتونید به ادرس ایمیل هر دوتامون بفرستید.مرسی
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ◄ΣΞΣ♥мλη☻,Кн☺Ð₪Σ♥ΣΞΣ► و آدرس arashdnm.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. فداتون بوس بوس





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 378
بازدید ماه : 5856
بازدید کل : 180041
تعداد مطالب : 987
تعداد نظرات : 151
تعداد آنلاین : 1